(+48) 502 101 130 Poniedziałek - Sobota 8:00 - 22:00
Intermittent Fasting – dlaczego ludzie z tego korzystają?

Intermittent Fasting – dlaczego ludzie z tego korzystają?

Co to jest przerywany post?
Zjawisko zwane przerywanym postem jest obecnie jednym z najpopularniejszych trendów zdrowotnych i fitnessowych na świecie.
Obejmuje naprzemienne cykle postu i jedzenia.
Wiele badań pokazuje, że może to powodować utratę masy ciała, poprawę zdrowia metabolicznego, ochronę przed chorobami i być może pomóc w wydłużeniu życia.
W tym artykule wyjaśniono, czym jest przerywany post i dlaczego należy wiedzieć o nim więcej.
Przerywany post jest wzorcem odżywiania, w którym „poruszasz się” między okresami jedzenia i postu.
Nie mówi nic o tym, jakie pokarmy jeść, ale raczej o tym, kiedy powinniśmy je spożywać.
Istnieje kilka różnych metod, z których każdy dzieli dzień lub tydzień na okresy jedzenia i okresy „na czczo”.
Przerywany post może być bardzo prosty. Większość ludzi już „pości” podczas snu.
Możesz to zrobić, pomijając śniadanie, jedząc pierwszy posiłek w południe i ostatni posiłek o 20:00.
Jest to najpopularniejsza forma przerywanego postu, znana jako metoda 16/8.
Wiele osób twierdzi, że czuje się lepiej i ma więcej energii podczas stosowania tego rozwiązania.
Na początku głód moż być problemem, podczas gdy twoje ciało przyzwyczaja się do niejedzenia przez dłuższy czas.
Podczas postu można pić wodę, kawę, herbatę i inne napoje bezkaloryczne. Niektóre formy dopuszczają niewielkie ilości niskokalorycznych pokarmów.
Przyjmowanie suplementów jest dozwolone, o ile nie ma w nich kalorii.
Dlaczego szybko?
Ludzie faktycznie poszczą od tysięcy lat.
Czasami robiono to z konieczności, kiedy po prostu nie było dostępu do żywności. W innych przypadkach dokonuje się tego ze względów religijnych.
Oczywiście w poście nie ma nic „nienaturalnego”, a nasze ciała są bardzo dobrze przygotowane do radzenia sobie z długimi okresami niejedzenia.
Gdy przez chwilę nie jemy, w ciele zachodzą różnego rodzaju procesy. Wszystko po to, aby mogły się one rozwijać.
Ma to związek z hormonami, genami i ważnymi procesami naprawy komórkowej.
Poszcząc, uzyskujemy znaczne zmniejszenie poziomu cukru i insuliny we krwi, a także drastyczny wzrost ludzkiego hormonu wzrostu.
Wiele osób przerywa post, aby schudnąć, ponieważ jest to bardzo prosty i skuteczny sposób ograniczenia kalorii i spalania tłuszczu.
Inni robią to dla metabolicznych korzyści zdrowotnych, ponieważ mogą poprawić różne czynniki ryzyka i markery zdrowia.
Badania na gryzoniach pokazują, że post może wydłużyć życie tak skutecznie, jak ograniczenie kalorii.
Niektóre badania sugerują również, że może pomóc chronić przed chorobami, w tym chorobach serca, cukrzycą typu 2, rakiem, chorobą Alzheimera i innymi.
Niektórzy ludzie po prostu lubią wygodę tego rozwiązania.
Im mniej posiłków musisz zaplanować, tym łatwiej będzie ci żyć.
Brak konieczności jedzenia 3-4 razy dziennie (z przygotowaniem i czyszczeniem) również oszczędzasz czas.
Rodzaje przerywanego postu
Przerywany post stał się bardzo modny w ciągu ostatnich kilku lat i pojawiło się kilka różnych rodzajów / metod.
Oto niektóre z najbardziej popularnych:
Metoda 16/8: pościmy przez 16 godzin każdego dnia, jedząc tylko między południem a 20 wieczorem.
Jedz-Stop-Jedz: raz lub dwa razy w tygodniu nie jedz niczego, od kolacji pierwszego dnia, aż do kolacji następnego dnia (post 24 godziny).
Dieta 5: 2: w ciągu 2 dni w tygodniu jedz tylko około 500–600 kalorii.
Tak długo, jak „trzymasz się zdrowej żywności”, ograniczanie czasu jedzenia i post od czasu do czasu, może mieć bardzo imponujące korzyści zdrowotne.
Jest to skuteczny sposób na utratę tłuszczu i poprawę zdrowia metabolicznego, jednocześnie upraszczając życie.
Pozdrawiam!
Patryk

Dodaj komentarz

Close Menu